Przejdź do treści

Polityka prywatności

Polityka prywatności została przyjęta w celu ustanowienia jasnych i przejrzystych zasad ochrony danych osobowych oraz informowania o sposobach wykorzystywania danych osobowych, w zgodzie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „Rozporządzenie”).

Spis treści:

  1. Dane Administratora
  2. Słowniczek
  3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych
  4. Przekazywanie danych osobowych
  5. Okres przechowywania danych osobowych
  6. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
  7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz profilowanie
  8. Ciasteczka (Pliki Cookies)
    • Dane zbierane za pomocą plików cookies
    • Użytkowanie plików cookies
    • Przechowywanie plików cookies
    • Zarządzanie plikami cookies
  9. Zmiany w Polityce prywatności

1. Dane Administratora

Administratorem Państwa danych osobowych (w rozumieniu przepisów Rozporządzenia) jest:

FUNDACJA TERGO

ul. Piastowska 7 lok. 120; 80-332 Gdańsk, nr NIP: 5842822099, zarejestrowana w rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000987840.

W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można się skontaktować z Administratorem także za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected] lub telefonu: +48 609 301 922.

2. Słowniczek

Poniższy słowniczek wyjaśnia treść zwrotów używanych w niniejszej Polityce:

  1. “Polityka prywatności” – oznacza niniejszy dokument, stanowiący zbiór zasad związanych z ochroną danych osobowych użytkowników Serwisu internetowego oraz użytkowaniem plików Cookies.
  2. “Serwis internetowy” – serwis funkcjonujący pod adresem: www.fundacjatergo.pl, poprzez który Administrator publikuje informacje o prowadzonej działalności, a także świadczy usługę informacyjną Newsletter oraz świadczy inne usługi drogą elektroniczną, których zakres opisany jest w regulaminie korzystania z Serwisu internetowego;
  3. „Dane osobowe” – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  4. „Przetwarzanie” – operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  5. “Profilowanie danych osobowych” – oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się;
  6. “Pliki Cookies” lub “Ciasteczka” – oznacza pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu osoby korzystającej z portalu internetowego. Pliki te są przesyłane przez Serwis internetowy do przeglądarki internetowej użytkownika. Każdy plik posiada anonimowy identyfikator i pozwala zidentyfikować urządzenie, w którego pamięci został zapisany przez określony czas (czas, po którym dany plik cookie zostanie usunięty). Pliki cookies są zapisywane w celu rozpoznania Twojego urządzenia, poznania Twoich preferencji, a także zbierania informacji na temat Twoich wcześniejszych działań na portalu internetowym.

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora na podstawie:

  1. niezbędności przetwarzania danych do zawarcia oraz zrealizowania umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia), w zakresie następujących celów: (1) świadczenia usługi przesyłania informacji drogą elektroniczną (newsletter); (2) umożliwienia dostępu do materiałów związanych z tematyką Serwisu internetowego; (3) rozliczenia darowizn dokonanych na rzecz Administratora będącego Fundacją za pośrednictwem serwisu internetowego oraz wykonania obowiązków wynikających z prawa podatkowego oraz ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2022, poz. 593 z późn. zm).
  2. wyrażonej zgody (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia), w zakresie następujących celów: (1) prowadzenia marketingu podmiotów współpracujących z Administratorem; (2) umożliwienia założenia oraz obsługi konta internetowego w Serwisie internetowym, umożliwiającym zawarcie oraz wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z Administratorem; (3) świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora, włącznie z transmisją oraz przesyłem danych związanych bezpośrednio ze świadczeniem usług drogą elektroniczną; (4) przekazania informacji obdarowanemu przez Administratora o danych podmiotu dokonującego darowizny na rzecz określonej fundacji za pośrednictwem serwisu internetowego.
  3. prawnie uzasadnionego interesu Administratora (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia), w zakresie następujących celów: (1) korzystanie z formularzy kontaktowych udostępnionych przez Administratora w serwisie internetowym, gdzie uzasadnionym interesem administratora jest opieka nad użytkownikami serwisu oraz udzielanie odpowiedzi na zadane pytania; (2) obrony przed roszczeniami lub dochodzenie roszczeń przez Administratora.

W przypadku niektórych usług świadczonych przez Administratora, podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Odmowa podania danych osobowych uniemożliwi zawarcie oraz realizację umowy.

4. Przekazywanie danych osobowych

Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym. Podmioty przetwarzające przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora, na podstawie umów zawartych między nimi a Administratorem. Przetwarzanie następuje wyłącznie w zakresie niezbędnym dla realizacji celów przetwarzania.

Dane osobowe mogą być przekazywane m.i. do następujących podmiotów: (1) biura księgowego prowadzącego obsługę księgową Administratora; (2) kancelarii prawnej zapewniającej doradztwo prawne Administratorowi; (3) podmiotów z branży IT, zapewniających usługi niezbędne lub wsparcie dla prawidłowego działania portali internetowych prowadzonych przez Administratora.

Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie podmiotom umiejscowionym w Stanach Zjednoczonych oraz w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wszystkie podmioty przetwarzające, z którymi współpracuje Administrator, są zobowiązane na podstawie przepisów prawa lub zapisów umów o przetwarzaniu danych do zachowania najwyższych standardów ochrony danych osobowych oraz wprowadzenia procedur, z którymi wiąże się odpowiedni standard bezpieczeństwa.

5. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe przetwarzamy:

  1. przez okres wymagany zgodnie z przepisami prawa, w szczególności do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji tych danych, w tym obowiązku dotyczącego przechowywania dokumentów księgowych lub podatkowych; lub
  2. przez okres wymagany do spełnienia celu ich przetwarzania (uzasadniony interes), w szczególności do czasu wykonania umowy zawartej za pośrednictwem portalu internetowego, lub do czasu rezygnacji z usług, w szczególności w zakresie usługi newsletter.
  3. do momentu jej wycofania Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku usług świadczonych na podstawie wyrażonej zgody. Możliwość wycofania zgody istnieje w każdym czasie, jednak cofnięcie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych oraz czynności z tym związanych przez wycofaniem zgody.

W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, Administrator przestanie przetwarzać dane po otrzymaniu sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Jednakże, w przypadku niektórych usług świadczonych za pośrednictwem portali internetowych należących do Administratora, wycofanie zgody może skutkować niemożnością świadczenia usług, a w konsekwencji, wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych będzie jednoznaczne z natychmiastowym wstrzymaniem świadczenia usług.

6. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

  1. Prawo dostępu do danych
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, ma prawo uzyskać pełną informację odnośnie przechowywanych przez tych danych osobowych na jej temat, w tym otrzymać kopię przetwarzanych przez Administratora danych osobowych.
  2. Prawo do sprostowania
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, może zażądać sprostowania jej danych osobowych, które uważa ona za nieprawidłowe. Można także żądać uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
  3. Prawo do usunięcia danych
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, może domagać się usunięcia jej danych osobowych między innymi w następujących przypadkach: (1) jeśli dane te nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane; (2) jeśli osoba cofnęła zgodę na przetwarzanie danych oraz nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania; (3) jeśli osoba wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych i nie występuje prawnie uzasadniona podstawa przetwarzania; (4) jeśli dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem; (5) jeśli dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego przepisami prawa, w tym przepisami Rozporządzenia.
  4. Prawo do przenoszenia danych
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe dotyczące Państwa, które nam dostarczyliście, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany. Żądanie przesłania danych osobowych do innego administratora zostanie zrealizowane wyłącznie, jeśli istnieje możliwość przekazania tych danych w sposób bezpieczny i poufny.
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, może zażądać, aby przetwarzanie jej danych osobowych zostało ograniczone w następujących przypadkach:
    kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych,
    przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Państwo sprzeciwiacie się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
    nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Państwu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
    wnieśliście Państwo sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
  6. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, może wnieść sprzeciw w dowolnym czasie wobec przetwarzania. Sprzeciw wywołuje skutki z momentem jego otrzymania przez Administratora. Wniesienie sprzeciwu może skutkować niemożnością korzystania z serwisu internetowego oraz świadczenia usług przez Administratora, a w tym przypadku, samo wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych będzie jednoznaczne z natychmiastowym wstrzymaniem świadczenia usług.
  7. Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie
    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, ma prawo do wycofania wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnej chwili. Odwołanie zgody na przetwarzanie nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może skutkować niemożnością świadczenia usług, a w konsekwencji, wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych będzie jednoznaczne z natychmiastowym wstrzymaniem świadczenia usług.
  8. Prawo do wniesienia skargi
    W przypadku uznania, że nasze działania naruszają zasady ochrony danych osobowych, każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. (22) 531-03-00, email: [email protected].

7. Zautomatyzowanie podejmowanie decyzji oraz profilowanie

Administrator nie przewiduje wykorzystywania danych osobowych w celu zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym o profilowania.

8. Ciasteczka (Pliki Cookies)

Działalność serwisów internetowych należących do Administratora opiera się na użytkowaniu plików Cookies. Poniżej zaprezentowano zasady związane z użytkowaniem plików cookies przez Serwis internetowy prowadzony przez Administratora:

Dane zbierane za pomocą plików cookies

Za pomocą technologii plików cookies zbieramy o anonimowe dane statystyczne, służące w szczególności do optymalizacji Serwisu internetowego, personalizacji zawartości, poprawy wygody korzystania z portalu oraz minimalizacji uciążliwości reklam. Pliki cookies nie zawierają żadnych danych pozwalających na identyfikację użytkownika. Jedyną informacją o użytkowniku, która jednak bez połączenia z innymi danymi, nie pozwala na jego identyfikację, jest adres IP, z którego łączy się osoba korzystająca z Serwisu internetowego.

Użytkowanie plików cookies

W celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisów internetowych prowadzonych przez Administratora, jak również zapewnienia najwyższej jakości usług świadczonych elektronicznie, możemy używać następujących rodzajów plików cookies:

  1. sesyjne – są to informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te pliki cookies są konieczne, aby niektóre funkcjonalności Portalu działały poprawnie.
  2. stałe – dzięki nim korzystanie z Portalu jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści). Mogą być wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania Twoich preferencji i wyborów podczas korzystania ze strony internetowej. Te pliki cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres.
  3. własne (first party cookies) – są zapisywane przez obecnie przeglądaną stronę internetową. Służą poprawie jakości korzystania z Portalu.
  4. stron trzecich (third party cookies) – są wykorzystywane przez strony trzecie, jak np. portale społecznościowe, w celu śledzenia Twoich wizyt na różnych stronach internetowych, na których zamieszczają reklamy.

Pliki cookies używane przez Portal można podzielić na następujące kategorie:

  1. Pliki cookies konieczne dla działalności Serwisu internetowego oraz świadczenia usług (“Pliki cookies konieczne”) – te pliki umożliwiają korzystanie z funkcjonalności Serwisu internetowego. Przetwarzanie danych zawartych w tych plikach następuje w oparciu o art. 6 (1) f) Rozporządzenia (uzasadniony interes Administratora). Możesz wyrazić sprzeciw wobec takiego przetwarzania Twoich danych osobowych, lecz w praktyce może to uniemożliwić to korzystanie z naszej strony internetowej.
  2. Pliki cookies zapewniające wydajność Serwisu internetowego (“Pliki cookies wydajności”) – wykorzystywane do usprawnienia działalności Serwisu internetowego. Pliki te mogą zostają uruchomione tylko za zgodą osoby korzystającej z Serwisu internetowego, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru, którą to można wycofać w każdej chwili.
  3. Pliki cookies zapewniające personalizację Serwisu internetowego (“Pliki cookies funkcjonalne”) – te pliki zawierają informacje o wyborach osoby korzystającej z Serwisu internetowego, umożliwiając prezentację spersonalizowanych treści. Pliki te mogą zostają uruchomione tylko za zgodą osoby korzystającej z Serwisu, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru, którą to można wycofać w każdej chwili.
  4. Pliki cookies zapewniające możliwość analizy funkcjonalności Serwisu internetowego (“Pliki cookies analityczne”) – pliki te pozwalają ulepszyć funkcjonowanie Serwisu internetowego oraz mierzyć skuteczność podejmowanych działań marketingowych bez identyfikacji poszczególnych osób korzystających z serwisu internetowego. Przy wykorzystaniu analitycznych plików cookie, Administrator tworzy zbiorcze statystyki i analizy, które pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywany jest Serwis internetowy. Te działania pozwalają na stałe udoskonalanie struktury i zawartości portalu, by w jak największym stopniu odpowiadał on potrzebom obecnych i potencjalnych użytkowników. W przypadku tego rodzaju plików cookie Administrator może korzystać między innymi z narzędzia Google Analytics, czyli usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, Inc. (“Google”). Google Analytics używa plików cookies w celu umożliwienia witrynie przeanalizowania sposobu, w jaki użytkownicy z niej korzystają. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny przez użytkownika (włącznie z jego adresem IP) będą przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Google będzie korzystała z tych informacji w celu oceny korzystania z witryny przez użytkownika, tworzenia raportów dotyczących ruchu na stronach dla operatorów witryn oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na witrynach internetowych i korzystaniem z internetu. Pliki te mogą zostają uruchomione tylko za zgodą osoby korzystającej z Serwisu internetowego, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru, którą to można wycofać w każdej chwili.

 

Przechowywanie plików cookies

Stałe pliki cookies będą przechowywane na Twoim urządzeniu maksymalnie przez okres 12 miesięcy lub do czasu wycofania zgody. Sesyjne pliki cookies pozostają na urządzeniu osoby korzystającej z Serwisu internetowego do jego opuszczenia lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Zarządzanie plikami cookies

Wyrażenie zgody na działanie plików cookies umożliwia pełne korzystanie ze wszystkich funkcji Serwisu internetowego prowadzonego przez Administratora oraz świadczenia przez niego usług drogą elektroniczną. W zależności od zakresu ograniczenia

W celu ograniczenia korzystania z plików cookies, należy pamiętać o odpowiednim skonfigurowaniu przeglądarek internetowych na różnych urządzeniach należących do użytkownika. W celu uzyskania pełnej informacji odnośnie konfiguracji poszczególnych przeglądarek internetowych należy zapoznać się z sekcją „Pomoc” używanej przeglądarki. Poniżej zaprezentowano informacje dotyczące sposobów zmiany ustawień najbardziej popularnych przeglądarek internetowych w zakresie plików cookies:

  1. Google Chrome: Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
  2. Internet Explorer: Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.
  3. Mozilla Firefox: Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.
  4. Opera: Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.
  5. Safari: Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.

9. Zmiany w Polityce prywatności

Administrator Serwisu może zmienić obowiązującą Politykę prywatności w każdym czasie, informując o tym osoby korzystające z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu internetowego.

Data wejścia w życie w obecnej wersji: 01.01.2023.